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Game Director Jay Wilson verkündete, dass Diablo 3 einen neuen, vierten Schwierigkeitsgrad haben wird.

Jay Wilson berichtet Kotaku:

Zitat:

Monsters will see an increase in health, damage, damage resistances and aggression in Inferno. They’ll also have access to a larger suite of powers in Inferno, making minions and boss monsters even tougher. Expect a tougher game across the board, with broader than ever challenges even for the most skilled demon hunters.

“The idea was that we wanted a difficulty mode where the entire game was viable,” Wilson says. “So you don’t have to pick and choose key areas [to replay].” Diablo III’s Inferno difficulty, he says, will be “very difficult, very challenging,” presenting a “flattened” difficulty experience that Blizzard hopes will provide a more balanced, but more challenging end game for Diablo diehards.

That “flattened” difficulty will mean, Blizzard hopes, that players revisit the entire world of Diablo III seeking bigger and bolder challenges, not just go on “Mephisto runs” or fight a specific breed of minion in search of experience points and sweet loot drops.

Der neue Schwierigkeitsgrad, Inferno ist ab dem Maximal-Level des Charakters spielbar, Leveln ist aber nicht möglich. Der Schwierigkeitsgrad ist sehr anspruchsvoll, doch es lohnt sich, denn es gibt besonders gute Gegenstände und Archievements. Die Monster haben viel Leben und hohe Resistenzen, außerdem sind sie aggressiver und verursachen dadurch mehr Schaden.

Außerdem ging er noch auf einige kleinere Veränderungen im Spiel ein, wie zum Beispiel überarbeitete Upgrade-Stufen der Handwerker, oder zeigte Rüstungsfortschritte einzelner Charakterklassen.

Gamescom Award

Außerdem wurde Blizzard mit Diablo 3, in der Kategorie ‘Bestes PC Spiel‘ mit dem Gamescom Award ausgezeichnet.
Aus der Sicht von Blizzard blieb dies die einzige Auszeinung im Jahr 2011 für Diablo 3.

Harpie, 18.08.2011, 16:52 Uhr